lördag 12 oktober 2013

Vacker höstdag, lammgryta och världens coolaste utelampa

Vilken härlig höstdag! Varmt, soligt, granna färger. Underbart! Vår fixarhelg blev inte av förra helgen, så idag har jag tagit igen lite av det. Efter yogan imorse har jag klippt häcken på framsidan. När man en gång kommer igång blir det svårt att sluta, så jag höll på i flera timmar. Efter det blev det en snabb cykeltur till affären med lillkillen.

Nu sitter jag helt utmattad framför datorn medan jag väntar att lammgrytan skall puttra klart. Gryta, det är riktig höstmat tycker jag. Tyvärr är jag ingen grytexpert, men den här gången skall den få koka lääääänge, så att köttet blir riktigt mört. Vi får se!

Grannarna har också satt upp sin utebelysning idag. Vi har ingen bra ännu. Vi är ju såååå långsamma. Men, man kan ju drömma. T.ex. nedanstående lampa. Den på vår terrass... Mums! ;-)

Nu kallar grytan. Ha en trevlig kväll!


Light House, golvlampa ute

Inga kommentarer: