torsdag 30 augusti 2012

Myshörna

Har tagit till mig hösten... Har installerat en myshörna i tv-rummet på övre våningen, där jag trivs toppenbra just nu. Tänder ljus, tar en kopp te, lite choklad (som bevisligen är nyttigt nu...) och en bra bok eller tidning - eller hör och  häpna min stickning - och sitter där och myser medan barnen pysslar i sina rum. Hur skönt som helst! Stickning ja, bestämde mig i somras att jag skall be min 88 åriga mormor lära mig hur hon stickar sockor för jag vet ingen som gör det så bra som hon. Efter idogt kämpande, känns det som jag har koll på det där med hälarna... Det är fantastiskt kul! Nu kan jag sticka i en massa coola färger och få sockor och vantar i matchande färger, precis som jag vill! Jättekul!





1 kommentar:

Sis sa...

Vi får skriva till julgubben att vi vill ha sockor och vantar!