tisdag 3 april 2012

Fina barn

Tanken med bloggen när jag startade den, var att påminna mig själv om allt som är bra i livet och allt jag njuter av och tycker är fint. Det är lätt hänt att det blir en önskelista över allt man vill ha och hur man vill att det skall se ut, medan man glömmer att skriva om det som verkligen är det finaste i ens liv, kärleken till de närmaste.

I går hade jag en jättemysig stund med lillkillen när jag nattade honom. Vi låg i sängen och skulle läsa saga som vanligt. Igår ville han läsa högt själv. Och han kunde ju! 6 åringen kunde läsa mycket bättre än jag hade trott! Trots synskada och allt läste han jättefint. Prickarna på ä var lite svåra att se, liksom att hålla rätt rad, men det gick jättefint! Vad stolt jag var över honom! Minst lika stolt var jag över 9 åringen som fick gå själv hem från skolan och laga mat innan jag kom för att han skulle hinna äta innan fotbollsträningen. Och det kunde han. Köket var städigt och fint och duktiga killen åt pasta och knackorv med gaffel och kniv när vi kom hem. Fantastiska killar!

978-08118-65210

Klistermärken från Leila's General store

1 kommentar:

Sis sa...

Bästa inlägget i bloggen hittills! Hälsa de fina killarna! Väntar på att se dem!