söndag 13 maj 2012

Vänner och shopping

Gårdagen tillbringade jag på stan i äkta Sex and the city stil... :-) Vi överraskade vår goda, goda vän som nyss fyllt 40 med champagne till frukost och tog med henne till en personal shopper på Åhlens och sedan på sminkkurs till Make up store.

Oh, vad duktiga och trevliga de var både på Åhlens och på Make up store! Det var så himla roligt att se hur de på Åhlens läste min väninnas klädönskemål och förvandlade dem till outfits som verkligen satt som gjutna på henne och hur de lyckades fånga hennes personlighet (fritidspedagog med rock och glamour inom sig... :-)). Jag var aningen skeptisk innan jag kom, men måste säga att jag verkligen blev positivt överraskad. Jag kan verkligen rekommendera detta!

Eftermiddagen avslutades med lunch på  Berns Bar och Bistro, som också var en ny upplevelse för mig, som jag absolut kan rekommendera som lunchställe på helgen om man gillar fransk mat (musslor, chevre och laxsallad etc.) och absolut tänker besöka igen.

På kvällen var jag helt slut, men superinspirerad över alla intryck från stan och lyrisk över att jag har så goda vänner som jag trivs så bra med, blir inspirerad av, skrattar hejdlöst med och verkligen kan tala med om både livets glädje och sorgeämnen. Oops,  jag hoppas vännen min var lika nöjd med sin dag... Det var ju inte precis jag som skulle bli glad och inspirerad... ;-)

Vännerna in the making...







Inga kommentarer: